Činnostní učení v 5. třídě

Vypravovaní? To přeci není žádná věda. Páťáci si tento slohový útvar zažili činnostním učením. Vše začalo rozdělením do pracovních skupin, tentokráte podle barev ponožek. Úryvek z knihy „Medvídek Pú – Jak se staví dům pro Ijáčka“, jsme si společně přečetli a také jednotlivé skupiny zdramatizovaly. Žáci dále pracovali s textem a rozhodovali se o pravdivosti jednotlivých výroků. Jak tento příběh pokračoval? To se žáci dozvěděli po přečtení celé kapitoly. Všichni jsme byli překvapeni závěrem, o kterém jsme si pak povídali. Společně jsme sestavili osnovu tohoto příběhu, na které jsme si ukázali, jak je vypravování napínavé a rozzuzlení zápletky může být i zábavné. Také se žáci vžili do role stěn Ijáčkova domu a vyjadřovali pocity, které se jim honily hlavou. Nakonec jsme se pokusili vžít se do role Ijáčka, který přišel o své bydlení. Jak se cítil? Jak mu bylo? Na všechny tyhle otázky jsme si odpověděli a vše si zaznačili. Děti pracovaly velmi aktivně, celý den je zaujal a jednotlivé aktivity plnily s nadšením.

Mgr. Klára Střížová