Den s iPady ve 4. třídě

Po nasbírání potřebných palubních lístků jsme se mohli vrhnout na další projektový den, který byl věnován Asii. Tentokrát jsme pracovali s iPady po celou dobu. Společně jsme vytvořili myšlenkovou mapu v programu Cloudart. Co vše tě napadne k Asii?

V další aplikaci Decide Now! si každá dvojice vytočila živočicha, se kterým souvisel následující úkol: V aplikaci ChatterKid vytvoř video, ve kterém představíte samotné zvíře. Děti potřebovaly stáhnout fotografii živočicha a především nacvičit plynulé nahrávání získaných informaci z internetu. Všechna videa byla velmi povedená, a proto při následném zrcadlení sklízela u ostatních potlesk a obdiv. Vybrat si jednoho živočicha z prezentovaných a napsat pětilístek v aplikaci Word Mover byl pro děti velmi snadný úkol. Origami pandy nás trošku potrápilo, ale při skládání podle návodu jsme si užili spoustu legrace a prohodili pár vtipných hlášek.

Celý den byl ukončený hodnocením, jak jinak než přes iPad. Jak se dětem tento den líbil? Co se naučily nového? Odpovědi na tyhle otázky se objevovaly na lístečcích, které postupně vkládaly v aplikaci Move&Match.

Co vše jsme dokázali?

Kromě informací o živočichovi jsme se mimo jiné naučili:

  • ovládat tři nové aplikace
  • mluvit plynule do mikrofonu
  • rozplánovat si práci
  • spolupracovat se spolužákem, který mi byl určen
  • dokázat se učit vzájemně jeden od druhého

Čtvrťáci jsou velmi šikovní „ajťáci“ a práce s iPady v této třídě je jedna báseň. Tak šup, šup do sbírání dalších palubních lístků, putujeme do Afriky, kde nás jistě čeká další zajímavý projektový den.

Mgr. Klára Střížová