Dětský den

Oslavy svátku se vždy nemusí nést jen v duchu předávání dárků. Co je tak prožít třeba jako den plný zábavy a dobrodružství? Právě proto se všichni naši žáci v pátek 29. května a v pondělí 1. června zapojili v rámci oslav Mezinárodního dne dětí do soutěžního klání, které si pro ně připravili deváťáci. O radostech i starostech při plánování takové akce nám povyprávěla Amálie Kořistková, Kristýna Šreková a Nikola Varyšová.

Příprava takové akce není jednoduchou záležitostí. Kdo se podílel na jejím organizování?
Amálie: „Vůdčí osobností, bez které by se to neobešlo, byla určitě paní učitelka Baranová.“
Kristýna: „Zapojily se obě devítky, které si mezi sebe rozdělily jednotlivé úkoly.“
Nikola: „Minimálně dva dny nám třeba trvala příprava soutěžních karet. Nakonec se jich podařilo vyrobit sto.“

Musely jste se potýkat s nějakými problémy?
Amálie: „Většinou vše klapalo dobře, drobné problémy se vyskytly jen na začátku soutěžního
dne pro vyšší stupeň, ale to se velmi rychle srovnalo.“
Nikola: „Pak už všechno klapalo podle plánu.“

Jaké úkoly na žáky čekaly?
Amálie: „Chtěli jsme, aby úkoly procvičily nejen fyzickou zdatnost, ale i paměť, všeobecný
přehled apod. Důležité pro nás také bylo, aby se soutěžící i pobavili.“
Kristýna: „Takže např. u stanoviště s ochutnávkami museli rozpoznat různé druhy
ovoce a zeleniny v syrovém stavu i v nálevu. Dále jsme měli připraveny i exotické chuťovky jako olivy, wasabi a další.“
Nikola: „Smysl pro zručnost a koordinaci pohybů zase předvedli u stanoviště, kde bylo nutné
vymotat se z provázků nebo překonat řeku.“

Jak se k překážkám měli soutěžící? Jak se říká, postavili se k nim čelem?
Amálie: „Až na pár výjimek všichni odhodlaně závodili.“
Kristýna: „Opravdu nás mile překvapilo, jak moc se snažili.“

Vnímaly jste nějaké rozdíly mezi soutěžícími z nižšího a vyššího stupně?
Kristýna: „U těch menších jsme měli problémy s tím, že místy nerozuměli tomu, co po nich
chceme.“
Nikola: „Já bych řekla, že ti z nižšího stupně byli stydlivější a také mile zmatení.“

A co pravidla fair play? Dodržovala se, nedodržovala?
Kristýna: „Řekla bych, že vše bylo OK.“
Nikola: „I když nestíhali, tak nepodváděli.“

Stalo se během akce něco, co vás rozesmutnilo?
Amálie: „Mrzelo mě, že někteří neběželi, i když mohli.“
Nikola: „Někteří přímo řekli, že nám na to kašlou. Ale bylo jich naštěstí opravdu málo.“

Vezměme to z druhé strany. Řekněte nám nějaký zábavný zážitek.
Amálie: „Mě nejvíce pobavilo, když pan učitel Horehleď málem ztratil Šebíkovo kolo (pozn.
red. žák Dominik Šebela). Nakonec se našlo.“
Kristýna: „Hodně jsme se nasmáli u stanoviště s oblékáním. Stalo se, že někteří si např. dali
punčochy na hlavu.“
Nikola: „Nebylo možné se nesmát u ochutnávek. Ty zkřivené obličeje a plivání, to stálo zato.“

Ruku na srdce, popichovali a „zaškvařovali“ jste vy a vaši spolužáci soutěžícím?
Amálie: „Podezírat nás z něčeho takového je holý „smysl“.“
Kristýna: „Vybraným firmám jsme přitopili.“
Nikola: „Ale jen maličko.“  🙂

Děkuji za rozhovor.

Mgr. Ludmila Volná

Den dětí na 1. stupni

V pátek 30. 5. uspořádali deváťáci na oslavu Dne dětí zábavné dopoledne pro žáky 1. – 4. třídy. Bylo připraveno 10 stanovišť, na kterých plnili žáci různé úkoly, např. děti měly poznat se zavázanýma očima, co dostaly do úst (většinou se jednalo o citron, cibuli nebo kyselou okurku), jinde se snažily přejít přes překážky s balónkem na lžičce, svou zručnost prokázaly při hodu míčem do obruče nebo podlézáním labyrintem provázků natažených mezi stromy, kterých se nesměly dotknout žádnou částí těla. Mezi tradiční disciplíny patřilo skákání v pytli, kopnutí fotbalového míče do branky, odpovídání na nejrůznější otázky, např. jaké je naše hlavní město…. Šlo o zručnost, obratnost, ale také o rychlost, protože všechny tyto úkoly plnily dvojice žáků v určitém čase. Počasí nám přálo, takže jsme si den pořádně užili.

Výherní dvojice z každé třídy:

1. místo za 1. třídu: Jakub Čech a Jan Lhotský
1. místo za 2. třídu: Jakub Malý a Jan Rys
1. místo za 3. třídu: Teo Bumbálek a Jakub Dobřecký
1. místo za 4. třídu: Klára Cekotová a Kateřina Quisová

Mgr. Dagmar Bumbálková a Mgr. Martina Mrkvanová