Slohová a komunikační výchova prožitkovým učením

Slohovou a komunikační výchovu se páťáci učí prožitkově a činnostně. Naposledy jsme se věnovali zprávě a rozhovoru. Jak taková hodina vypadala? Žáci se sami rozdělili do skupin, ve kterých pracovali celý den. Nejprve ve čtyřsměrce vyhledali sportovní odvětví, která pak pantomimou předváděli ostatním. Jak vysvětlit Marťanům, co je to fotbal, byl další velmi vtipný úkol. Dále vytvořili v iPadu novinou zprávu o sportovním utkání, které proběhlo. Při tomto cvičení jsme si zábavnou formou ukázali, co vše má zpráva obsahovat a jak má vypadat. A jak probíhá takový rozhovor se sportovcem? To už bylo další zadání pro žáky. Vyzkoušeli si sestavování otázek a následné zinscenování rozhovoru se známou osobností – většinou tedy se sportovcem. Sami tak zjistili, jakými zásadami se rozhovor řídí, co by měl a naopak neměl obsahovat. Všechny rozhovory si natáčeli na iPady a v hodině informatiky jsme se tyto nahrávky učili stříhat a zpracovávat.

                                   Mgr. Klára Střížová