Hromada knih a tabletů s jedinou tematikou, vybrané díly pořadu Ty Brďo!, modely lidských orgánů a mnoho dalších výtvarných pomůcek. Toto je výčet potřeb pro poslední dva dny školního týdne v 5. ročníku. Formou projektového vyučování jsme shrnuli a zopakovali soustavy člověka. Začali jsme stejně jako v distanční výuce opěrnou a svalovou soustavou přes oběhovou soustavu, kde jsme se zaměřili hlavně na srdce. K našemu úžasu jsme asi třem čtvrtinám páťáků naměřili vysoký krevní tlak. Určitě je to důvod k zamyšlení nad našim životním stylem v době, která bohužel nenahrává pohybovým aktivitám. V tento den jsme si ještě stihli popovídat o nejvýkonnějším a nejrychlejším počítači – lidském mozku. Nervovou soustavu jsme podpořili vlašskými ořechy a doporučenými cviky z internetu. Také jsme zjistili, kterou hemisféru máme dominantní. Mezi tím vším jsme vyhledávali v knihách, tvořili didaktické materiály a ověřovali informace v 3D aplikacích či knihách.
Následující den jsme zahájili dýchací soustavou a tvorbou názorného modelu, jež ukazuje, jak pracuje naše bránice a plíce. Tentokrát jsme zjistili, že má většina třídy správné dechové stereotypy a jen pár jedinců provozuje hrudní dýchání. Po tomto projektu ale víme, jak brániční dýchání trénovat.
Poslední na řadu přišly naše smysly jak teoreticky, tak prakticky. Nenašli jsme mezi námi jedince s čichovou, sluchovou, chuťovou či hmatovou vadou. Barvocit máme také v pořádku. Dvoudenní maraton nebo lépe řečeno čtyřměsíční úsilí jsme zakončili tvorbou takzvaných sketchbooku a odměnou.
Mgr. Tereza Pethsová