Den dětí – 2. stupeň

Ve čtvrtek 30. 5. vše odstartovala mražená jahodová nadílka v podobě nanuků. Třídní učitelé ji vyzvedli u paní Šárky v jídelně, aby je neprodleně rozdali svým žákům. Ti je stejně tak neprodleně spořádali během hromadného přesunu do sportovního areálu v “Hliníku”. Čas, který zbýval do zahájení závodu, si jedni krátili posedáváním či poleháváním na dekách, druzí dali přednost jiným aktivitám. K nejlákavějším z nich patřily míčové hry všeho druhu. Zahájení v podání Alberta Vávry bylo velmi motivující. Důležité pokyny typu – “Nezraňte se. Dejte na sebe pozor. Nemluvte sprostě” si jistě všichni účastníci dobře zapamatovali. Následně začali každé tři minuty vybíhat na trať soutěžní dvojice. Pro srovnání uvádím dojmy před startem a po dokončení závodu. Před: “ Nervozita, stres, strach…” Po: “ Bylo to super, náročné, dobré…”. Takže jak to vlastně celé probíhalo? Všech 12 stanovišť bylo perfektně připravených.

  1. Ochutnávka – samé dobroty (meloun, okurka, citron, gumoví medvídci, kobliha, rohlík, piškot). Nejoblíbenější kombinací byl gumový medvídek s citronem.
  2. Vedení poslepu – překážková dráha, kdy jeden naviguje, druhý dráhu absolvuje poslepu. Jako největší problém se ukázalo rozpoznání levé a pravé
  3. Pantomima – jeden z dvojice předvádí, druhý hádá povolání, zvíře, věc. Pro trénink paměti byl na tomto stanovišti i osmimístný kód k zapamatování. Chcete ho znát? Třeba se vám bude někdy hodit…4A8Z7NT9. U silnice mezi stanovišti 3 a 4 seděl pan učitel Hulva a pan učitel Vašinka, kteří měli velmi zodpovědnou funkci – dávali pozor, jestli děti dávají pozor.
  4. Otázky s balónky, které byly naplněny vodou. Každá nesprávná odpověď byla odměněna malou sprškou.
  5. Poznávání písniček – jak je to možné, že někteří nepoznají takové hvězdy jako je Michael Jackson, kapela Kabát, Karel Gott nebo Jožin z bažin, který byl zaměněn s Krakonošem?
  6. Otázky se švihadlem – skákat a odpovídat zároveň?!?!?! A potom ještě přechod přes Herličku po lanové lávce?!?!?!?
  7. Otázky tentokrát s dalšími fyzickými aktivitami jako byl běh kolem stromu, dřepy, skákání na jedné noze, to vše se zpěvem…
  8. Házení tenisákem na plechovky – ne jen tak ledajaké plechovky. Byly uvázány na provázku, směrem do kopce, takže tenisáky se krásně samy kutálely zpět. Pozn. Plechovky byly převážně od energetických nápojů všeho druhu
  9. Ekostanoviště – ekologicky roztřiď pět náhodně vybraných věcí. Na zpáteční cestě opět dávali páni učitelé pozor, jestli děti dávají pozor
  10. Spojování písmenek do slov, slovo najít na obrázku, který se ukrýval za keřem, v trávě …
  11. Hádání pohádek – podle obrázků a hlášek. (Spadlo ti to, Máchale, asi vítr.)
  12. Hádání loga – sociálních sítí, aut, parfémů, sportovního vybavení… Vše krásně nakresleno na kartičkách

Nebylo toho málo, co říkáte? A bylo to originální , nápadité, zábavné. Vyhlášení vítězů už bylo jen pověstnou třešničkou na dortu, který byl tak krásně upečen u příležitosti oslavy Dne dětí.

Mgr. Ivana Vaňková