Lidské tělo v 5. třídě

Velkou část učiva v přírodovědě 5. třídy představuje lidské tělo. Dříve, než jsme se samotnou výukou začali, vytvořili jsme si svůj vlastní model lidského těla. Rozdělili jsme se do skupin a sami mezi sebou si rozebrali soustavu oběhovou, dýchací, nervovou, trávicí, vylučovací a lidské smysly. Kostru, svalstvo a pohlavní soustavu budeme probírat společně.
Na velký arch papíru jsme obkreslili postavu prvňáčka (my bychom se na papír už nevešli)   :-).  Pod vedením paní učitelky jsme z encyklopedií vyhledávali a zapisovali informace k tématu Lidské tělo. Na arch papíru jsme postupně lepili vlastní obrázky vnitřních orgánů včetně popisků. Dokončený arch je umístěn na dveřích ve třídě. Dle potřeby s ním i nadále pracujeme.
Při vytváření našeho přírodovědného modelu jsme se učili hledat informace, rozlišovat, která informace je podstatná, zda patří k danému tématu. Jednoduché také nebylo informace stručně a správně zapsat. Získané vědomosti jsme museli předat ostatním spolužákům. Vystupovat před celým kolektivem není vždy snadné, musíme se učit navzájem se vnímat a poslouchat.
Přestože je lidské tělo opravdu složitý stroj, určitě jsme se o něm už hodně zajímavého dozvěděli.

Páťáci