Projektové dopoledne v páté třídě

Naši páťáci vyhledávají, třídí, sdělují informace jako na běžím pásu, protože denně ve své výuce pracují s textem a snad můžeme říct, že je nepřekvapí žádná nová metoda RWCT. Co je ovšem zaskočilo, byla tandemová výuka. S tím se setkali poprvé, ale nutno podotknout, že ji přijali s nadšením. A o co vlastně šlo? Paní učitelky propojily tři vyučovací předměty – angličtinu, informatiku a český jazyk. Hlavním cílem bylo získávání a porovnávání informací o Spojených státech amerických a Velké Británii. Žáci pracovali v expertních skupinách s texty, ve kterých byly informace o státech, o jídle, památkách ale i o Vánocích v uvedených zemích. Po vzájemném sdílení si žáci vyhledali potřebná hesla v angličtině, která použili při tvoření plakátů plné poznatků o těchto zemích. Prezentaci spolužákům si náramně užili. Nakonec společně hledali fakta, která se objevují v obou zemích a v čem se naopak liší. Vzniklo nám tak dvojjazyčné shrnutí Velké Británie a Spojených států amerických.

Mgr. Klára Střížová a Mgr. Ludmila Volná